در این مقاله، 37 موضوعی که با توجه به
جزئیات منتشر شده در هفته، متوجه آنها شدهایم بررسی میکنیم. منابع ما، تریلر
بازی Mass Effect Andromeda، توییتهای
سازندگان بازی، مصاحبههای آنها با نشریه Game Informer و دیگر سایتهای معتبر عرصه گیم بودهاند.
قبل از هر چیز، به اطلاعات پایه میپردازیم.
- کاراکترهای بازی، 600 سال در سفر بودهاند
تا به کهکشان آندرومدا برسند و سفر آنها، یک طرفه است.
- در مجموع پنج ناو فضایی راهی این سفر
شدهاند. چهار ناو از اینها، هر کدام مختص یک نژاد است: انسان، توریان، سالاریان
و آساری
- هر نژاد یک راهگشا دارد که مسئول
اکتشافات هر ناو است.
- ناو اصلی برنامه اندرومدا، Nexus نام دارد.
- برنامه اندرومدا یک کاوش چند نژادی
بوده اما سرمایه آن توسط انسانی به نام جین گارسون تأمین شده است.
- آغاز برنامه اندرومدا در سال 2184، یک
سال قبل از وقایع Mass Effect 2 است.
- علاوه بر سربازان آموزش دیده، شهروندانی برای شرکت در این برنامه داوطلب شدهاند، تا در آندرومدا سکنی گزینند.
جزئیات داستانی
علاوه بر تمرکز بر برنامه اندرومدا،
جزئیات زیر نیز در داستان اهمیت دارند:
- الک رایدر، پدر دوقلوهای رایدر، راهگشای
ناو هایپریون است اما به دلایلی قادر به رهبری هایپریون نیست و وظایف او به دوش
کاراکتر شما میافتد.
- فارغ از این که کدام رایدر (با نامهای
پیش فرض اسکات و سارا) را انتخاب میکنید، هر دو نقشی اساسی در داستان دارند و در
تریلر نیز میتوانید هر دو را ببینید.
- لیام، همکار انسان شما و یک پلیس
بازنشسته و عضو جوخه راهگشایان است.
- پی بی، یک آساری در تیم شماست.
- اولین نژادی که در کهکشان آندرومدا با
آنها آشنا خواهیم شد، کت (Kett) نام
دارند و به نظر میرسد که دشمنان شما باشند.
- در ماه سپتامبر، موجوداتی به نام بازماندگان (The Remnants) معرفی شدند. مک والترز، کارگردان داستان پردازی بازی، در توییتر تأیید کرد که این موجودات با غارتگران (The Reapers) ارتباطی ندارد و غارتگران تنها مختص منظومه شمسی هستند.
با خانواده رایدر آشنا شوید
- خانواده رایدر قابل شخصی سازی هستند. شما
میتواند خصوصیات پدر و یکی از دوقلوهایی که با آن بازی نمیکنید نیز تغییر دهید.
- الک رایدر، عضو N7، نیروی ویژه ارتش انسانها در سیتادل است.
- دوقلوهای رایدر آموزش دیده، اما تازهکار
هستند. آنها هر دو از فرمانده شپرد بسیار جوانتر هستند.
- جین گارسون، بنیانگذار برنامه آندرومدا، مادر دوقلوهای رایدر نیست.
سایر جزئیات
تغییرات در کمبات، سیستم اخلاقیات و
دیگر جزئیات بازی، توسط مصاحبهها و توییتها مشخص شد.
- استودیو Bioware مشغول کار روی ماجراهای الک رایدر، پیش از برنامه اندرومدا است
اما مشخص نیست که آیا این ماجراها یک بازی جدید خواهند بود، یا خیر.
- پی بی، یک نام مستعار در نژاد آساری
است و نام واقعی پی بی در حال حاضر مشخص نیست.
- روابط میان کاراکترها، آزادانه و بدون
حد و مرز است.
- مأموریتهای Loyalty، باز گشتهاند اما انجام آنها اختیاری است.
- سیستم Paragon و Renegade، حذف
شده است اما دیالوگها و لحن مکالمات همچنان در بازی وجود دارند.
- کلاسهای کاراکترها متفاوت هستند. این
بار به جای انتخاب یک کلاس، با استفاده از درخت مهارتها، در یکی از کلاسها،
کاراکتر خود را پرورش میدهید.
- از امتیازهای مهارت برای تغییر تخصص
نیز میتوان استفاده کرد.
- مبارزات شامل کاورگیری با حرکات سریعتر
است.
- سیارههای قابل اکتشاف مانند دنیای
خشک Elaaden، شامل یک باس قدرتمند و
مأموریتهای اختیاری هستند.
نشریه Game
Informer نیز در مصاحبهای با مک والترز، از جزئیات
دیگر بازی پرده برداشت.
- در بازی ازدواج وجود ندارد.
- سیستم new game+ جدیدی برای بازی Mass Effect Andromeda طراحی شده است.
- روی بعضی پلتفرمها، بازی به صورت پیش
فرض با رزولوشن 4K و فریم
ریت 30fps اجرا
نخواهد شد.
- مک والترز ادعا میکند که داستان Mass Effect: Andromeda بر اساس یک داستان واقعی است.
هنوز مشخص نیست که منظور او از این حرف چه بوده و عدهای معتقدند که او شوخی کرده
است.
- در میان سکانسهای اکشن بازی وقفهای
مشابه بازیهای قبلی سری وجود خواهد داشت و رایدر باید با توجه به وضعیت، تصمیم
گیری کند.
- هیچ کدام از کاراکترهای تریلوژی قبل
در Mass Effect Andromeda حضور
ندارند.
- بخش کمپین به صورت آفلاین نیز قابل
بازی است.
- خودروی شما در این بازی، بر خلاف
نورماندی احتیاج به سوخت گیری ندارد.
- هیچ راه ارتباطی، حداقل در این بازی،
با کهکشان راه شیری وجود ندارد.
- همانند شورا در سه گانه قبل، در این
بازی نیز کمیتهای وجود دارد که باید به آن گزارش دهید.
بازی Mass Effect
Andromeda در بهار سال 2017 عرضه خواهد شد.